برگزاری سه نمایشگاه پیاپی نقاشی از آثار کودکان و نوجوانان

سه نمایشگاه پیاپی نقاشی از آثار کودکان و نوجوانان در شهر نقاشی از تاریخ ۲۶ خرداد ماه تا ۲۰ تیر ماه ۱۴۰۲ برگزار شد. این نمایشگاه ها با استقبال مخاطبین مواجه شدند.
نخستین نمایشگاه از این سه گانه به آثار هنرجویان ۴ تا ۷ سال شهر نقاشی اختصاص داشت که از ۲۶ تا ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ در این مجموعه به نمایش در آمد. آرش بدرطالعی مدیر شهر نقاشی هدف از برپایی این نمایشگاه را مواجه کردن کودکان با موقعیت نمایشگاهی و افزایش اعتماد به نفس در آنان ذکر کرده و می افزاید: “بسیاری از این آثار حتی بدون در نظر گرفتن سن و سال پدید آورندگانشان واجد کیفیات هنری بالایی هستند.”

دومین نمایشگاه از این‌مجموعه، مربوط به آثار هنرجویان ۸ تا ۱۵ سال شهر نقاشی بود که از تاریخ ۲ تا ۶ تیر ۱۴۰۲ برپا شد.
در این آثار نه تنها کیفیت های خلاقانه بلکه توانایی در اجرای تکنیک ها توسط نوجوانان جلب توجه می کرد. برخی از این آثار چه در ایده و چه در اجرا دارای کیفیات منحصر به فردی بودند که دغدغه های تصویری خالقان نوجوان شان را به خوبی نمایش می دادند.
سومین مجموعه از نمایشگاه های سه گانه شهر نقاشی به آثار برگزیده اولین دوره “فستیوال نقاشی دنیای لنگه به لنگه” اختصاص داشت. این آثار از تاریخ ۱۶ الی ۲۰ تیر ۱۴۰۲ به معرض نمایش گذاشته شدند.
۶۵ اثر برگزیده از مجموع ۵۳۹ اثر ارسالی از ۴۱ شهر، مجموعه ای متنوع را فراهم کرده بود. تنوع نگاه ها و تکنیک های اجرایی چشمگیر و قابل تامل بود.
نکته قابل توجه در این نمایشگاه، حضور بازدیدکنندگانی بود که از شهرهای دیگر برای دیدن آثارشان به شهر رشت و شهر نقاشی آمده بودند.

0 0 رای ها
امتیاز این مطلب
guest
امتیاز این مطلب
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها